Experiències Matemàtiques: Prohibit no tocar!

Aquest mes de gener, els alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’Institut Ermessenda de Girona hem anat a la Casa de Cultura de Girona a veure una exposició itinerant del Museu de les Matemàtiques que porta per títol “Prohibit no tocar”.

L’exposició està formada per dos mòduls independents, amb jocs, i activitats manipulatives amb les quals es pot jugar, experimentar i reflexionar sobre aspectes sorprenents i emotius de les matemàtiques.

Algunes de les activitats, que alguns alumnes hem provat i experimentat, van ser: el Pont de Leonardo, la Catenària, les figures imantades, els miralls, els mosaics,… entre moltes d’altres. Pels que ja hi hem anat ha estat molt interessant i hem pogut observar les matemàtiques de ben a prop i d’una manera diferent. També hem pogut plantejar-nos preguntes i reptes.

I, tal i com ens van comentar des de l’exposició, les matemàtiques estan al nostre voltant i el museu més gran de les matemàtiques és el món, la realitat i el nostre dia a dia.