XERRADA DE DOLORS GARCIA CONELLÀ

Divendres 19 de febrer, a les 12.30h, l’escriptora Dolors Garcia  i Cornellà va venir al nostre centre per retrobar-se amb els alumnes de segon d’ESO. En aquesta ocasió, ens va parlar de Diumenge al matí, al peu del salze, la seva última publicació, amb la qual ha guanyat el 13è Premi Barcanova de literatura juvenil i que ha estat també lectura obligatòria del segon trimestre.

Durant una hora, l’autora ens va explicar, entre moltes altres coses, el procés de redacció d’aquesta novel·la: com crea els personatges, quins aspectes cal tenir en compte a l’hora de narrar…. Després de l’explicació, va respondre les moltes qüestions que li anaven fent els alumnes, que havien valorat amb un excel·lent la lectura. Una anècdota curiosa: quan en una obra apareixen molts personatges sempre té com a referència persones, així recorda les característiques físiques i psicològiques de cadascun. Pensa en gent que coneix o agafa imatges a l’atzar, les penja i escriu a sota de cadascuna el nom del personatge al qual representa. Sabeu qui és en Biel de Diumenge al matí, al peu del salze? Doncs en Justin Bieber! (Li ho va dir la seva filla, sorpresa, en veure la foto del cantant a l’estudi).

Com sempre, ha estat un plaer tornar a escoltar la Dolors.

És la història d’un grup d’antics alumnes que, cinc anys després d’acabar primària, es retroben en una casa rural per desenterrar una capsa on cada un d’ells havia amagat objectes especials que simbolitzaven el passat i el futur. Aquell sisè va ser un curs difícil, i ara obrir de nou la capsa despertarà moltes tensions i mals rotllos.

imatge portada llibre Dolors Garcia Cornellà