Recreació Històrica

El passat divendres 21, i en el marc del Projecte d’Àmbit SAE (C. Socials, Artístic i de l’Expressió), vam dur a terme a una recreació històrica preparada durant les tres últimes setmanes. L’activitat consistia en realitzar un viatge en el temps i tornar a fer reviure l’Escola Menéndez y Pelayo en l’època en què fou inaugurada  l’any 1961, escola que estava situada al mateix indret on ara es troba ubicat el nostre institut.

L’objectiu del projecte era fer recerca sobre la història de l’educació i amb aquesta finalitat vam visitar l’Arxiu Municipal del Prat, la qual cosa ens va servir per recopilar informació documental i gràfica sobre l’època que volíem recrear; també vam recórrer a entrevistar testimonis que havien estat escolaritzats durant els anys 50 i 60 per poder obtenir informació i treballar la història oral, vam recollir objectes escolars de l’època i vam adequar un vestuari a tal propòsit. No volem deixar d’agrair la col·laboració de tots aquells que ens van ajudar a fer  possible aquesta fase del projecte.

Com a culminació de la recerca es van projectar nou escenes teatrals que reproduïen situacions quotidianes en una escola d’aquell moment. Els guions van ser escenificats a mode de roda contínua durant el matí del passat divendres. La presència de pares, mares, avis i alumnes de 6è de l’Escola del Parc, com a espectadors de la recreació, va arrodonir els esforços dels nois i noies de 1r d’ESO del centre.

El treball dels nostres alumnes i el resultat obtingut van ser excepcionals. Des d’aquí felicitem un cop més els nois i noies de l’institut pel seu bon saber fer. Tots junts vam gaudir molt de les diferents fases del projecte i de la jornada final. Us deixem uns testimonis gràfics perquè us en pugueu fer ben bé el càrrec.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *