Història

El Prat té la totalitat del territori al delta del riu Llobregat, fet que li confereix una singularitat única. Fins ben entrat el segle XIX, la població pratenca va viure d’una agricultura cerealista, de baixos rendiments.  El segle XX va estar marcat per dos fets fonamentals, l’arribada de la indústria i la instal·lació de l’aviació.

En els anys trenta, el nucli urbà experimenta importants canvis, entre els qual es troba  el sanejament i l’adequació dels terrenys del Fondo d’en Peixo. Les necessitats  d’escolarització d’una població creixent provocaran que  l’arquitecte municipal signi la Memòria del “Proyecto de Grupos Escolares, para niños y niñas, con ocho secciones cada grupo”, en “los terrenos conocidos como Fondo del Peixo, la qual cosa comportarà l’inici del Projecte Escolar del Parc l’any 1931 a les terres on actualment es troba ubicat l’Institut El Prat de Llobregat.

Durant la Guerra Civil comencen les obres de la construcció de l’estructura de l’edifici de la nova escola que ha de portar el nom de Francesc Macià, però queden aturades a causa de les creixents dificultats  de la República. L’estructura abandonada serà la base de la futura escola i de l’actual institut.

Avançats els anys cinquanta es reprenen les obres i el centre escolar va ser inaugurat, finalment, l’any 1961 amb el nom d’ Escola Menéndez y Pelayo . A partir de l’any 2004 el centre es denominarà Escola del Parc, fent-ne oficial la denominació popular. L’any 2010 l’escola es trasllada a l’edifici nou situat a la zona nord del mateix Parc Fondo d’en Peixo,  deixant sense ús les instal·lacions.

L’any 2017, i davant la necessitat de no massificar l’ escolarització dels alumnes de secundària, el Departament d’Educació planifica la creació d’un nou centre de secundària obligatòria i, conjuntament amb l’Ajuntament del Prat de Llobregat, es decideix rehabilitar i remodelar  l’edifici de l’antiga escola del Parc i adaptar-lo a les necessitats de la nova etapa educativa que es vol cobrir. L’edifici s’acaba el 10 de setembre de l’any 2019 i s’inicia el curs el dia 12 amb tota normalitat. El desembre d’aquell mateix any va ser inaugurat pel conseller d’educació i l’alcalde de la població.