Projecte Gabinet d’arquitectura a batxillerat

El projecte d’arquitectura neix de la proposta per part del gabinet d’arquitectura “Yvars Mangera” de fer una col·laboració amb un centre educatiu (www.myaa.eu). Aquest, té experiència en col·laboració amb altres centres i en processos de participació de l’alumnat.

Han estat tres sessions on l’alumnat de 1r de batxillerat ha treballat en un projecte d’arquitectura amb l’Olga Duque. Han pogut observar, pensar i idear com els agradaria el nou institut.

Els objectius que s’han treballat durant aquesta activitat són:

1. Que l’alumnat prengui consciència envers la importància dels espais en els processos educatius i d’aprenentatge.
  2. Elaborar una proposta del futur edifici de l’Institut 9.
  3. Fomentar la participació ciutadana i dels propis joves a espais dedicats per a ells o per a la seva ciutat.

L’alumnat ha pogut conèixer més de prop el disseny dels espais i el treball dels arquitectes. A més, ha estat interessant que els mateixos arquitectes puguin conèixer l’opinió dels joves envers aquests dissenys.

Durant el plantejament del projecte vam saber l’ubicació definitiva de l’edifici del nostre centre, amb el que es va pensar en que l’alumnat, per grups, poguessin fer propostes que voldrien per a l’Institut 9. El resultat? Un edifici que té en compte la perspectiva de gènere, la inclusivitat, la sostenibilitat i la petjada ecològica; així com les entitats i el vincle social.