La sortida es va realitzar amb alumnes de 2on. de Batxillerat i organitzada pel Seminari de Geografia i Història. Vam seguir el següent itinerari :
1.- Sortida en direcció Pinell de Brai i Gandesa. Entrada a l’esquerra cap a la Fontcalda. . Continuem pel camí de la Fontcalda uns 2’5 km. fins un desviament a l’esquerra, camí de terra fins a l’aparcament, uns 2 km de pujada. Deixem l’autobús i pugem a peu fins la Cota 705, recorregut asfaltat.
2.- Explicació : Cota 705 ( Punta Alta ). Ermita de Sta. Magdalena. Punt panoràmic de la Batalla de l’Ebre.
3.- Cota 705 direcció cap a Gandesa, agafem la N-420 en direcció Corbera d’Ebre, arribem al Poble Vell de Corbera d’Ebre. Deixem l’autobús a l’entrada.
4.- Poble Vell de Corbera d’Ebre, seguim per la N-420 en direcció Móra d’Ebre. Ens trobem amb un creuament de carreteres, agafem direcció Ascó, la carretera C- 12B. Uns pocs metres i arribem a una entrada a la dreta on trobarem el Memorial de Camposines. Deixarem l’autobús a un esplanada.
5.- Des del Memorial de Camposines tirarem enrere fins al creuament de la carretera TV- 7331, continuarem per aquesta carretera fins a arribar a les Trinxeres de les Devees. Continuarem fins el creuament de la carretera TV- 7333 direcció Vilalba dels Arcs. Ens pararem a l’encreuament de l’entrada al poble. Visita de Quatre Camins i Punta Targa.
6.- Sortida en direcció Gandesa per la carretera TV- 7231. Des de Gandesa anirem per la carretera N- 420 fins al Coll del Moro, visitarem el punt de comandament del general Franco.
7.- Des del Coll del Moro tornarem a Gandesa, i anirem en direcció Corbera d’Ebre. Hora d’arribada aproximada a Corbera d’Ebre: 14h. Dinar.
8.- Després de dinar, sobre les 16 h. visitaren el Centre d’Interpretació 115 dies . Veurem uns audiovisuals molt interessants i diferents tipus de materials museitzats. Durada aproximada de la visita: una hora i mitja.
Cap a les 18’30 h. Vam tornar a Tortosa. Vam passat un dia intens i APRETAT, però són coses de les visites culturals.
Professors acompanyants : José Martín i Toni Cid.