Una tortosina, semifinalista en un concurs de cuina estatal

La tercera edició del concurs GMChef, organitzat per GM Food a través de la seua ensenya d’establiments de cash & carry Gros Mercat, ja té als 5 estudiants que representaran a Catalunya, entre ells la tortosina Laura Vaquer,  de Escola d’Hostaleria Joaquín Bau de Tortosa, a la semifinal que tindrà lloc el 22 d’octubre a l’Escola Joviat de Manresa.

En el concurs, que se celebra a nivell nacional, hi han participat més de 600 alumnes de 82 escoles de tot l’Estat, dels quals 95 han estat estudiants representants de 14 escoles de Catalunya.

Els cinc seleccionats per participar a la semifinal catalana són: Arnau Triola d’Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona, Didac Zurita d’Escola d’Hostaleria Hofmann, Genis Sants Escola d’Hostaleria Joviat i Richard Yunior d’Escola de Cuina Terra d’Escudella, tots tres de la província de Barcelona; -Laura Vaquer de Escola d’Hostaleria Joaquín Bau de Tortosa. La tortosina ha arribat a la semifinal presentant el plat “Caneló d’ànec amb formatge de cabra i figues”, que presenta en este vídeo:

Davant d’un jurat format per Xanty Elías (propietari i xef del restaurant Acánthum -1 estrella Michelin-, i ambaixador de GMcash), Sergi Bas (cuiner de GMcash), Manuel Tenllado (membre de Eurotoques), Juan Ramón Povea (Director Regional de GM Food a Catalunya Nord) i Joan Sánchez (Director Regional de GM Food a Catalunya Sud), els participants hauran d’explicar el per què de la tapa, executar-la i acabar mostrant el resultat. La creació ha de poder menjar-se amb la mà, mitjançant escuradents, broqueta, cullera o got, en un o dos mossos, estar realitzada amb un mínim de quatre productes de la marca pròpia Gourmet, i ser, per descomptat, recepta original.

Les semifinals regionals donaran a conèixer al guanyador de cadascuna de les 6 zones: Nord: País Basc, Navarra i la Rioja; Catalunya: Llevant-Balears: Llevant, Balears i Múrcia; Centre: Madrid, Castella la Manxa i Castella i Lleó; Andalusia; i Canàries. Els 6 estudiants seleccionats en cadascuna de les semifinals, competiran a la Final Nacional que se celebrarà el 19 de novembre en el prestigiós espai Mas Marroch del Celler de Can Roca.

El guanyador d’aquesta tercera edició, realitzarà un stage amb experiència gastronòmica per a ell i el seu mentor, més dos acompanyants en el Tres Estrelles Michelin El Celler de Can Roca; el segon classificat tindrà el mateix premi al restaurant de Dues estrelles Michelin MB de Martín Berasategui, ubicat al Abama Resort de Tenerife, mentre que el tercer classificat ho farà al restaurant de Huelva Acánthum de Xanty Elias, Brand Ambassador de GMcash, d’una estrella Michelin.