Roberto Oliván i el projecte de creació escènica del Liceu.

Dijous 8 de febrer, al saló d’actes de l’institut, el ballarí Roberto Olivan va oferir un taller de ball destinat a l’alumnat que ha de participar en el projecte de creació escènica del Liceu barcelonès. Es tracta d’un altre projecte de nivell, per al qual es pot comptar amb dos assessors, un en l’àmbit de la dansa i l’altre de l’escenografia. Val a dir, que ha estat una jornada extraordinària, durant la qual els alumnes de 1r i 2n de batxillerat escènic han seguit les pautes indicades per aquest ballarí internacional tortosí, han après moltíssim, i han gaudit com mai.

De fet, Oliván ha acabat la sessió demanant-los que donessin tot d’ells mateixos per tal d’aconseguir els fruits desitjats. També els ha felicitat per llur intervenció, per tot l’esforç realitzat.

Roberto Oliván (Tortosa, 12 de novembre de 1972) és un coreògraf format a l’Institut del Teatre de Barcelona i a l’escola P.A.R.T.S. de la coreògrafa Anne Teresa de Keersmaeker (Rosas), amb qui ha treballat en diferents espectacles. Olivan va fundar a Bèlgica, l’any 2001, la seua pròpia companyia Enclave Arts del Moviment, coneguda actualment com a R.O.P.A. – Roberto Olivan Performing Arts, amb la qual ha creat nombrosos espectacles que s’han vist arreu del món. Actualment té la seu a L’Obrador – Espai de Creació, a Deltebre.
Roberto Olivan és fundador i director artístic del Festival Deltebre Dansa, esdeveniment internacional celebrat cada any des del 2004 que combina un programa d’espectacles de dansa i circ contemporani amb els tallers de formació amb professionals de prestigi. També ha estat considerat com un dels 25 exemples més rellevants de dansa per l’European Dancehouse Network