Presentació de la biografia de Gerard Vergés

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Divendres 25 de gener va ser una jornada veritablement emotiva a l’institut, en rebre la visita del poeta Gerard Vergés i Príncep, ex-professor del centre.  Va presentar-se la biografia del notable literat escrita per Emigdi Subirats, professor d’anglès, publicada per Onada Edicions de Benicarló dintre de la col·lecció Gent nostra. Havíem preparat l’acte en el marc de la jornada de Sant Tomàs d’Aquino, patró dels i de les estudiants.

Quant als actes d’homenatge a l’extraordinari  poeta tortosí, un dels grans de les lletres catalanes actuals, es van endegar ben d’hora amb una activitat de recitació organitzada per Manel Ollé (vergesià, escriptor, professor de llengua i literatura catalanes i salvador de paraules nostrades…), durant el qual es van llegir diversos poemes de Vergés.  Posteriorment, els esmentats professors Ollé i Subirats van recitar plegats els versos  del gran poemari vergesià, L’Ombra rogenca de la lloba, premi Carles Riba 1981, amb els de la  traducció a l’anglès que realitzà Subirats, The reddish shadow of a female wolf. Van anar alternant la recitació en la llengua d’Ausiàs i la de Shakespeare, dos dels grans mites vergesians.
Quant a l’acte de presentació de la biografia, hi van intervenir l’esmentat Manel Ollé, Dolors Queralt (presidenta d’Òmnium Terres de l’Ebre), Francesc Lahosa (director del centre), el poeta i l’autor de la biografia. Ollé, amb la seua facilitat verbal de sempre, va lloar la figura de Vergés i el va situar entre els més grans de les nostres lletres. Queralt va mostrar-se molt satisfeta del suport que Òmnium dóna a aquest tipus de publicacions, lloà la figura de Vergés igualment i encoratjà l’alumnat a conèixer els Joves d’Òmnium, en un moment crucial per al nostre futur nacional. Lahosa va mostrar la seua immensa satisfacció per tenir entre nosaltres  Gerard Vergés i li va fer signar una dedicatòria al pòster que commemorava la darrera presència de Vergés a l’institut, al març de 1997 quan va ser l’escriptor del mes de la Institució de les lletres catalanes.
Subirats va explicar l’estructura de l’obra, en base a retratar l’home, l’obra i el poeta. Va explicar diverses anècdotes de la seua vida i vaig voler acabar amb la recitació de tot un himne, Parlo d’un riu antic i remorós, el qual va tenir el desig de traduir a l’anglès, llegir-lo per primer cop en públic i lliurar-lo a les mans de l’amic ancià poeta.
El nét de l’autor, Guillem Vergés, estudiant de 1r de Batxillerat, va llegir un text del darrer llibre del nostre estimat escriptor, Alfabet per a adults, un recull d’articles publicats a l’històric rotatiu Avui.
Gerard Vergés va mostrar-se molt satisfet del tracte rebut i de la qualitat de l’acte, i va recitar nombrosos poetes que van ser escoltats atentament pel nombrós públic assistent.