La revista 2012-13 – Sant Tomàs 2013

Sant Tomàs 2013

Aquest any, Sant Tomàs ha estat penjant d’un fil; a punt de ser eradicat, com molts cops se’ns ha recordat. Però al final, posant una mica de voluntat ha sigut una festa possible, i personalment, crec ha sigut un èxit.

També ens han recordat molts cops que la d’enguany, era una jornada de prova, que decidiria si l’any següent seria possible la seva repetició o no segons la participació. Bé, encara que no he pogut veure cap tipus de gràfica estadística, m’atreviria a dir que la participació ha sigut notablement més gran que la d’anteriors anys. Tots els tallers vessaven activitat i alumnat. Molt poques activitats es podien considerar buides o amb poc èxit. Fent un seguit d’algunes activitats a les que vaig assistir podem resumir-les amb poques paraules.

Taller de papiroflèxia: no va variar molt més que els altres anys, això no significa que hagués caigut en qualitat, ja que, per a un aficionat i ignorant en el tema com jo, va ser entretingut i molt interessant durant una gran estona.

Tastem-nos:  una activitat per Manolita Nadal, no cal dir res més, oi? Va gaudir d’ una grandiosa participació ja fos per part de qui  va  portar menjar, o per part de qui va arribar al moment adequat per cruspir-se-ho tot. Un bon moment per parar i xerrar amb la gent.

Partides d’escacs: com sempre una forma divertida i interessant de competir contra algun company o inclús algun professor!

Cinema en anglès: tot i que no va tenir molt públic va ser una activitat que m’alegro d’haver assistit. Els curts estaven ben escollits i eren la mar de divertits. Un taller que mereix molta més atenció.

Espècies: una bonica exposició de gran varietat d’espècies, amb dissenys originals i possibilitat de votar un guanyador, entrant d’aquesta forma dins un concurs per guanyar un dinar.(Ian Farga [1r eso c] i Nicole Stuttard [2n bat e] )

Torneig d’informàtica: un tipus de torneig diferent que mai s’havia realitzat en el centre fins ara. Consistia concretament en una petita competició d’un videojoc gratuït anomenat “League of Legends”. La majoria de participants eren alumnes de batxillerat, ja que ells mateixos la van organitzar. Havia un ambient bastant familiar.

Partits futbol i mate de professors: siguem sincers, qui no vol veure els professors jugant a futbol o a les professores competint contra alumnes en un partit de mate? Aquestes dos grans activitats van obtenir un públic molt nombrós i molta expectació. No deixem d’ animar a tots els professors perquè continuïn mostrant les seves facetes esportives!

Una demostració de salts amb bicicleta; molt emocionant i impressionant que va atreure tota l’ atenció durant els últims moments de la jornada.

Finalment el gran taller: la presentació de la biografia de Gerard Vergés per Emigdi Subirats a la biblioteca. Un taller amb un especial invitat, Gerard Vergés. Sempre agrada que un escriptor i també antic professor del nostre institut es deixi caure de tant en tant per l’institut, és un honor i un plaer. La presentació va contar amb un monòleg d’Emigdi Subirats, l’escriptor, després l’estimat professor Manel Ollé va agafar el relleu i va recitar alguns poemes de Gerard Vergés, juntament amb una ex alumna d’aquest institut. Finalment es va passar la paraula al convidat, que va llegir alguns dels seus millors poemes i ens va agrair la rebuda. El taller va rebre molt públic, encara que la gran majoria eren alumnes de batxillerat i professors.

No cal oblidar els sempre presents tornejos de futbol entre alumnes, les taules de billar i futbolí, el mercat solidari, els tallers de música… i moltes altres activitats que no em van ser possibles atendre. Tot i que aquest any hem trobat a faltar algunes coses com el famosíssim taller de crepes o el cinema. A més a més,  cal dir que enguany  ha hagut moltes activitats pensades pels alumnes. Si hagués de decidir si l’any que ve la festa mereix ser repetida tenint en compte la participació d’aquest any,  definitivament diria que sí. En conclusió, el Sant Tomàs d’enguany ha sigut des del meu punt de vista un gran èxit; que ha donat mil voltes al de l’any anterior i que ha demostrat que aquest costum no s’ha de perdre.

Albert Curto 4t ESO

Sant Tomàs 2013