La Jueva de Tortosa

Dimecres 30 de setembre els alumnes de 2n de batxillerat artístic, durant la sessió setmanal de tutoria, varen rebre la visita de Pili Cugat, la cantant que interpreta els personatges històrics: “La Jueva de Tortosa” i “La dama del Castell”. Natural de Jesús i guia turística de professió, Pili Cugat ha explicat la seua motivació artística, el seu trajecte professional, i ha contestat nombroses preguntes dels alumnes. Ha lligat la seua vocació turística amb els anhels d’estudis històrics, el cant l’ha ajudat justament a aprofundir en els seus coneixements i li ha donat la possibilitat de transmetre’ls directament al públic, fet que considera impagable i transcendent. Tanmateix, ha delectat veritablement els joves amb la seua interpretació d’un parell de cançons d’arrel sefardita. Càntics amb més de 500 anys al darrere, que han reviscut avui al saló d’actes del centre amb tot el seu esplendor. Ha estat una visita molt emotiva i fructífera, atès que la cantant s’ha ofert molt amablement a fer una actuació per als joves alumnes al call jueu de Remolins, on pren vida la figura de La jueva de Tortosa.