Alta participació en la ruta dedicada a Manuel Pérez Bonfill

Durant el vespre de dimarts dia 14 uns espais determinats de Tortosa varen esdevenir l’escenari de la segona edició de la ruta Manuel Pérez Bonfill, que remembra “el nostre professor de sempre”, un dels emblemes del nostre centre. L’exalumna Anna Tomàs va confeccionar durant el curs passat una ruta per quatre punts de la ciutat: la plaça Gerard Vergés, la plaça dels Dolors, el carrer de Mercaders i el carrer de Hemingway. Tota una  estructuració concisa porta a analitzar la seua heterogènia activitat com a docent, home teatral, escriptor, intel·lectual catalanista i d’esquerres o poeta.

Està organitzada conjuntament per l’institut Dertosa i la regidoria d’ensenyament del Consistori tortosí. L’alcaldessa de la ciutat va donar el tret de sortida, just abans de la contextualització del personatge per part d’Anna Tomàs i les explicacions i lectures pertinents dels professors organitzadors: Josep Pinyol, del Departament de llengua i literatura catalanes, i Emigdi Subirats, del Departament de Llengües Estrangeres. En posteriors parlaments van intervindre: Irene Prades, directora de la biblioteca Marcel·lí Domingo; Ricardo Gascon, expresident de l’AMPA de l’institut i impulsor del col·lectiu DiLLums al forn; Anna Maria Bel, professora de ball i vídua de l’escriptor; Xell Aixarch, dinamitzadora cultural; Cint Lamote, ex-professora de música del centre; i Manel Ollé, escriptor, ex-professor de català de l’institut.

Vam poder gaudir d’una activitat de dansa, just al davant de l’antiga acadèmia de ball d’Anna M. Bel, en la qual van prendre part l’alumna Flor Bel amb la companyia d’Ainoa. També es van incloure al repertori dos breus actuacions musicals de Manel Alonso, ex-professor d’anglès del centre, i del grup La Tuna Folk, que ens van fer vibrar amb històriques cançons com Jo vinc d’un silenci, Bella Ciao o Ai Carmela, ben representatives de la ideologia del gran professor.

La directora Francina Prades va considerar un fet molt important la participació d’uns quants alumnes de literatura catalana de 1r de Batxillerat. També va agrair la presència de professors actuals com Maria José Darder, del Departament d’Educació Física,  i ex-professors com l’escultora Cinta Sabaté i l’historiador i músic Jordi Mulet.