AL-ANDALUS

Els grups de 2n ESO E i F, de Ciències Socials han estat treballant amb la professora Núria Gil sobre la història d’AL-ANDALUS, territori conquerit al segle VIII a bona part de la Península Ibèrica. Ens hem fet preguntes com: Quin llegat ens ha deixat la civilització islàmica? Quins territoris va anar perdent Al-Andalus a mans de regnes cristians? Per què Tortosa és tan important en l’etapa de la Catalunya Andalusina? Per quin motiu Abderraman III va escollir Tortosa per construir el castell de la Suda? Quin ús es feia dels objectes que hem exposat? Cada alumne ho ha explicat a la resta de companys.

L’activitat ha constat de l’aportació d’objectes quotidians, elements religiosos i signes identitaris com la vestimenta, per part de tot l’alumnat. Així, s’ha creat una exposició didàctica a l’aula. L’alumnat s’ha motivat i ha participat amb la complicitat de les seves famílies, qui els han cedit els objectes familiars. L’activitat ha estat molt satisfactòria.

cof