Acte de cloenda del curs acadèmic 2012-2013

El passat dissabte 22 de juny a l’auditori Felip Pedrell de Tortosa va tenir lloc, pel matí, l’acte de cloenda del curs acadèmic 2012-2013 per als alumnes de 4rt d’ESO i per la tarda, per als alumnes de 2n de Batxillerat i de CFGM de cuina de l’institut Joaquim Bau.

Els assistents que ompliren de gom a gom el recinte van passar una bona estona gràcies a les nombroses actuacions musicals, escèniques i teatrals realitzades majoritàriament per alumnes i ex-alumnes del mateix centre. Aquestes representacions es van anar intercanviant amb els discursos de personalitats com la del director de l’institut, Francesc Lahosa, el president de l’AMPA, Josep Aixarch, els professors del centre, Manel Ollé i Josep Piñol i el de Rosa Cid com a representant de l’ajuntament de Tortosa. En aquests discursos hi van predominar d’una banda mencions referides a l’actual crisi econòmica i a les retallades que aquesta està derivant, especialment en l’ensenyament i en la resta de serveis públics, i d’una altra, el desig de que tots els alumnes hagin pogut adquirir durant l’estada al centre no solament nous coneixements i continguts, sinó valors i experiències que els ajudin a aconseguir superar els obstacles que s’interposin a els seus objectius i il·lusions de futur.

D’entre tots els discursos cal destacar-ne el del convidat d’aquesta edició, el Sr. Lluís Miralles i Verge, ex-alumne del Joaquim Bau i actual enginyer industrial i director en cap del synchrotron a Cerdanyola del Vallès. Miralles, gràcies al seu treball arreu d’Europa i a la seva estabilitat i èxit laboral fora de les nostres fronteres va servir d’exemple per als alumnes, possiblement molts dels quals poden tenir també el seu futur a l’estranger donada l’actual situació econòmica.

Durant l’acte es van produir moments emotius i especials com la ja habitual entrega d’orles als alumnes i la de les matrícules d’honor. També van ser molt emotius el comiat a l’actual president de l’AMPA i el reconeixement i homenatge a la feina feta per les tres professores que es jubilaven aquest any.

L’AMPA també va tenir un gest amb els més necessitats i va realitzar juntament amb l’acte una recollida d’aliments que va tenir una gran acollida amb l’aportació dels familiars dels alumnes.

En definitiva, la festa va tenir moments per riure i per emocionar-se, però el clar missatge per part de tots els membres de l’AMPA i del centre va ser que tots els alumnes tindrien a partir d’aquell mateix dia una segona casa amb les seves portes ben obertes i amb unes persones que els acollirien amb els braços ben oberts. L’Institut Joaquim Bau serà per sempre casa seva, un lloc i una gent que els ha vist créixer com a estudiants i com a persones i que avui els desitja molta sort i èxit en el seu futur.

Jordi Gaya Gas
Alumne de 2n de Batxillerat