XVI Premi Federico Mayor Zaragoza

El passat dissabte 13 de maig es va celebrar el lliurament del XVI Premi Federico Mayor Zaragoza a l’auditori Felip Pedrell de Tortosa. EL treball fet pels alumnes de 1r de Batxillerat Internacional Victòria Araujo, Iker Baubí, Sofia Ortega i Indre Tamosinas, va rebre el primer premi en la categoria de Batxillerat i Cicles Formatius.

El concurs promou la reflexió sobre les següents premisses:

• Totes i tots som únics, tenim característiques diferents, habilitats diverses, interessos variats i necessitats concretes. I hem de ser acceptats malgrat les diferències.
  • La diversitat és una riquesa que hem promoure mitjançant la tolerància, la comprensió, la generositat, la solidaritat i l’empatia.
  • La dignitat humana és inviolable. Totes les persones tenen dret a ser tractades amb respecte.

El treball havia de consistir en la creació d’un vídeo de dos minuts de durada sobre el lema: Tots diferents, tots iguals en dignitat! A continuació podeu veure el vídeo premiat:

A més a més de la recollida del premi, el nostre centre va estar molt present duran tot l’acte ja que l’alumnat del batxillerat escènic va ser l’encarregat d’amenitzar el lliurament de premis amb diferents peces.

Al centre estem molt contents de guanyar aquest premi per segon any consecutiu i esperem poder participar el proper curs. Amb paraules del Dr. Federico Mayor Zaragoza: ” Els pobles ja tenen veu. Tots diferents, es reconeixen iguals. Conscients, lliures, responsables i capaços de participar gràcies a una educació en valors ètics. Ara ja ho podem fer. Ara, ja devem.”