Visita de Núria Aragonés

L’alumnat de l’optativa Terres de cruïlla de 4t d’ESO, que imparteix el professor Agustí Campos del Departament de Geografia i Història, va rebre la visita de l’ex-alumna del centre Núria Aragonés el passat dimarts 25 de gener.

Va ser l’autora d’un treball de recerca de 2n de batxillerat del curs passat, que va ser editat per Amics i Amigues de l’Ebre en el marc de la nova col·lecció Ebrencs als Camps de Concentració. Es tracta d’una monografia sobre l’Antoni Garcia, un fotògraf tortosí que va realitzar una important tasca fotogràfica com a intern del camp de la mort de Mauthausen-Gusen entre 1941 i 1945, prop del poble de Sankt Valentin a Àustria.

Va ser una xerrada amena, molt didàctica per a l’alumnat, que va mostrar molt d’interès en el procés de creació del TdR, així com en les particularitats d’un treball relacionat amb un tema tant dolorós i escabrós com és el dels Camps de la mort.