Ruta literària “Entre fullam i boscatge”

Durant els darrers cinc anys s’han anat organitzant diverses rutes literàries en el marc de la celebració estudiantil de Sant Tomàs d’Aquino. Aquest any se n’ha estrenat una de nova i força especial. Es tracta d’Entre fullam i boscatge, i ha sigut dedicada a sis escriptors que van deixar petjada com a professors del nostre centre.
Redactada pel professor Emigdi Subirats, acompanyat del professor Pep Pinyol, va transcorre íntegrament al parc municipal Teodor González. La passejada literària comptava amb sis punts en els quals es feia cinc cèntims de la carrera literària de cada autor i es realitzava una lectura pertinent.
A l’àmplia avinguda central, es va difondre l’obra de Manel Ollé i Albiol (professor de llengua i literatura catalanes des dels anys 1980 al 2014): a redós de la màquina del Carrilet va ser el torn del gandesà Mn Joan Baptista Manyà (professor de religió als anys 1950, 50 i 60); davant del bar del Parc, va comentar-se la carrera i obra de Manuel Pérez Bonfill (professor de llengua i literatura castellanes des de finals dels anys 1950 al 1991); a l’escalinata d’entrada va homenatjar-se la figura del valencià Lluís Guarner (professor de castellà als anys 1950 i gran estudiós de la literatura catalana i castellana); a redós de la Llotja, va ser el moment de remembrar Joan Navarro, un dels grans poetes catalans actuals fill d’Oliva (professor de filosofia a finals dels anys 70 i principis del 80), finalment a l’Espai Vergés es va difondre l’obra del poeta Gerard Vergés (professor de ciències als anys 1960).
Hi van prendre part els alumnes de literatura catalana de 1r de batxillerat i de literatura castellan de 2n de batxillerat, els quals varen realitzar les lectures corresponents. El cartell il·lustratiu de l’activitat va anar a càrrec de l’alumne Gerard Fabregat, de 1r de batxillerat D; mentre que l’acompanyament musical al violí va realitzar-lo l’alumna Lucia Monche, del mateix grup.
Una activitat cultural ja molt consolidada durant aquesta jornada festiva, que esdevé tot un homenatge a les nostres lletres i als nostres autors. “L’humanisme viatja amb els llibres”, frase de l’estudiós Curt Wittlin (Reinach 1941-Tortosa 2019), que descriu l’esperit dels impulsors de la ruta literària nostrada.