TENIM LA PARAULA

Clamamus contra el patriarcat que ens fa callar quan el que volem és cridar demanant justícia per un dolor viscut en silenci i que molts cops ens acaba oprimint.

Aquestes d’aquí són algunes de les obres que hem fet els alumnes de 1r de batxillerat artístic a la classe de tècniques d’expressió gràfico-plàstica i en les quals hem treballat visualment el poder de les paraules, en aquest cas relacionades amb el 25 N. Un tema que ens toca de prop a tothom.

Un treball on hem unit el llenguatge visual amb el verbal. Perquè les paraules són tan poderoses que a través d’elles podem crear i podem destruir. Són més que simple soroll, les paraules es fan forma a la ment per convertir-se després en pensament i acció.

I nosaltres, cadascú de natros, jo, tu, ell, ella, tothom. Tenim la paraula per poder posar fre a les violències masclistes. Tenim la paraula per poder seguir avançant cap a una societat més lliure.

Perquè les paraules que utilitzem parlen de qui som com a persona, ens defineixen la realitat i donen forma a la convivència i a la humanitat.

Perquè el llenguatge és una habilitat que ens distingeix de la resta d’espècies i ens permet avançar, per això l’hem de cuidar.

Perquè és a través d’ell on mostrem les nostres relacions de respecte i com ens estimem i empoderem a nosaltres mateixes.

Cuidar el llenguatge, cuidar-nos, és necessari!

Alumnat 1r de batxillerat artístic. TEGP