Què et fa sentir lliure? Activitat de memòria històrica

En el marc del Dia Internacional en Memòria de les víctimes de l’Holocaust, el Taller de Memòria Democràtica de l’Institut Dertosa ha organitzat una activitat amb una molt bona participació estudiantil. Durant l’hora setmanal de tutoria, i en les classes de religió i activitats cíviques i culturals, l’alumnat ha treballat la qüestió: què et fa sentir lliure?
Al vestíbul del pati dels Codonyers i al de l’Estadi s’han instal·lat unes caixes on s’han penjat una sèrie de collages fets per l’artista turc Ugur Gallenkus. Se n’ha de triar un, a partir del qual l’alumnat ha de reflexionar sobre el significat de l’Holocaust. El professorat també podrà participar en aquest debat mitjançant l’ús de papers de color blanc per expressar llurs opinions. Per suposat, es farà una reflexió entorn a les opinions recollides.

Finalment, l’alumnat va dipositar les respostes en uns papers de colors a la bústia que hi ha a l’entrada de l’Estadi.
Quant a l’artista en qüestió, en el següent enllaç trobarem m és informació: https://es.euronews.com/2019/08/16/vivir-y-sobrevivir-el-artista-que-muestra-el-abrumador-contraste-de-realidades-con-fotomon