Mireia Muniesa, exalumna del centre, menció especial en el VIII Premi de Recerca en Memòria Democràtica

Ahir dimecres 1 de març tingué lloc el lliurament del VIII Premi de Recerca, a la seu del Memorial Democràtic. L’exalumna del centre Mireia Muniesa Vilanova, amb el seu treball “Cartes des de la presó. Ramon Vallespí, un represaliat del franquisme” aconseguí una de les dos mencions especials entregades. El seu Treball de Recerca se centra en l’estudi del periple de Vallespí, un avantpassat de l’alumna, veí del Pinell de Brai que patí els efectes de la repressió franquista a diferents camps de concentració i presons.

L’objectiu d’aquest premi és distingir els millors treballs de recerca en memòria històrica duts a terme per estudiants de batxillerat durant el curs acadèmic corresponent a l’any de la convocatòria, en este cas el curs 2021-2022.

Donem l’enhorabona a la premiada que ha posat tota la dedicació en l’elaboració d’esta biografia a partir d’una documentació variada: cartes, processos judicials, documentació carcerària, etc. Esperem que siga el primer pas de molts per posar llum a la foscor en el nostre passat traumàtic.