Harakiri, obra de teatre al TNC

Dijous 24 de març, l’alumnat d’art escèniques de 4t d’ESO i de 1r i 2n de batxillerat va desplaçar-se a Barcelona per a assistir a l’obra Harakiri, una creació de Les Imputxibles (Clara i Ariadna Peya). Va representar-se a la sala menuda del Teatre Nacional de Catalunya, TNC.

Harakiri pretén lliurar de tabús i estigmes tot el que envolta el suïcidi i cedir-li espai i escolta. L’espectacle posa en comú les preguntes generades pel dol, a través de la presència d’una mare que s’explica a si mateixa després de morir.Algunes de les preguntes que posa damunt la taula són: És possible que una mare ens ensenyi més morta que viva? És possible que el suïcidi d’algú ens faci més lliures?

Amb un llenguatge propi que combina música, dansa i text i sempre amb la voluntat de fer activisme a través de l’art, Les Impuxibles també han parlat dels trastorns i la salut mental a Suite TOC núm 6. i de les violències sexuals a AÜC-el so de les esquerdes.

A la tarda, els alumnes de batxillerat van visitar l’escola d’arts escèniques Aules, a la vegada que van rebre una explicació pertinent del currículumper part del professor Xavi Vélez, així com un taller d’interpretació per part de la professora Mireia Sanmartin.

Tot plegat, una jornada força didàctica quant a la potencialitat de la creació artística en les nostres vides.