Èric Serres i Álvaro Pérez s’emporten els premis Paco Sorolla de treballs de recerca

Dimarts 27 de juny es van lliurar al Saló de plens de l’Ajuntament de Tortosa els guardons corresponents a la IV edició dels premis Paco Sorolla per a treballs de recerca d’alumnes de 2n de batxillerat de tots els instituts de les Terres de l’Ebre. En la modalitat social-humanística el guanyador va ser Èric Serres, alumne del batxillerat escènic del nostre centre, autor del treball L’arbre sintàctic arrelat a l’ensenyament; quant a la modalitat científico-tecnològica se la va emportar un altre alumne del batxillerat tecnològic del centre, Álvaro Pérez, amb el seu treball Disseny i construcció d’un androide sèrie R’.

Hi van ser presents la directora de l’institut, Francina Prades; l’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan; els tutors de tdr dels dos alumnes, Olga Gas i Joan Serra; i la coordinadora de batxillerat del centre, Lluïsa Caballer, que va presentar l’acte.
Els premis són impulsats per reconèixer la figura de Paco Sorolla, professor de llengua i literatura castellanes i empresari que ens va deixar prematurament a causa d’una malaltia greu. En la seua promoció hi col·labora el consistori tortosí i el mercat municipal, com a reconeixement a una figura clau del comerç tortosí durant dècades.

L’alumne Èric Serres ja havia estat guardonat anteriorment per aquest mateix treball a la Fira Joan Cid i Mulet de Jesús, cosa que li permetrà que el treball vegi la llum a l’abril de l’any que ve, i als XXI premis Ramon Calvo que atorga l’institut Deltebre, en els quals també va resultar guanyador en la modalitat científico-tecnològica l’alumne Álvaro Pérez. Moltes felicitats a tots dos.