Crim Experimenta: Atac Viral

Una edició més, els alumnes de 1r d’ESO de l’optativa Petites Investigacions de l’Institut han participat al Crim Experimenta: Atac Viral, organitzat per la URV per apropar conceptes científics a l’alumnat en forma de joc.
Per resoldre un “atac informàtic” a un suposat hospital, l’alumnat ha hagut d’aprendre conceptes de biologia humana relacionats amb la cardiologia, oftalmologia o gastroenterologia. Per completar el repte han hagut de resoldre problemes experimentals relacionats amb la física i la química. Han tractat conceptes com la refracció de la llum, dinàmica de fluids , reaccions redox o la pressió dels gasos.
Durant aquesta experiència l’alumnat s’ha esforçat en plantejar els seus millors raonaments per seguir els experiments i interpretar-los segons el mètode científic.