Copa Cangur 2020

Dijous 30 de gener de 2020 el nostre centre va participar, un any més, en la Copa Cangur que es va celebrar a les aules de la URV Terres de l’Ebre.

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques. Els equips estan formats per 7 alumnes de 2n i 3r d’ESO amb la condició que com a màxim hi pot haver 4 alumnes de 3r.

En el concurs es presenten 15 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant la estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.

Aquesta primera fase es celebra en unes 33 seus per tota Catalunya i el primer classificat de cada seu passa a la següent fase.

La nostra participació va ser amb 2 grups i tot i que no es fa públic sembla que un d’ells va quedar classificat en 3r lloc d’entre 20 equips participants. L’important és el goig que feien quan van acabar i el bé que s’ho van passar resolen el problemes proposats. El proper curs més.