2a Fase del concurs Fem Matemàtiques

El passat 19 d’abril, va tenir lloc la segona fase del concurs Fem Matemàtiques al nostre centre. El Fem Matemàtiques, organitzat per la FEEMCAT (Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya) és un concurs de resolució de problemes matemàtics que es desenvolupa en tres fases, la segona de les quals (fase provincial) reuneix l’alumnat classificat de tota la província de Tarragona. Aquesta segona fase va desenvolupar-se amb un total de 117 alumnes i 45 mestres i professors.

El matí va començar amb les acreditacions i l’esmorzar. Al llarg de tota la jornada l’alumnat de 1r de Batxillerat Internacional va estar ajudant al professorat de matemàtiques del centre i vetllant perquè tot sortís perfecte.

La primera activitat matemàtica del dia va ser la Prova Ràpida, una prova per equips amb l’objectiu de resoldre el màxim nombre de problemes en mitja hora. Aquesta prova es va desenvolupar al gimnàs del nostre centre.

Tot seguit es va desenvolupar la Prova Pràctica, on els diferents grups van haver de resoldre cinc reptes a diferents espais de la ciutat de Tortosa. L’alumnat de 5è i 6è de Primària va fer la prova a la plaça de l’Ajuntament i al Carrer Cervantes, l’alumnat de 1r d’ESO als Reials Col·legis, i l’alumnat de 2n d’ESO a la Catedral. Durant dues hores van haver de prendre mesures, fer estimacions, càlculs… i sobretot raonar i passar-ho molt bé resolent problemes matemàtics.

Després de la Prova Pràctica tots els grups van tornar al centre per gaudir de l’obra “Matemàtiques, també cosa de dones”, interpretada per les alumnes de segon de batxillerat Alba Artigas, Ona Campoy, Ivette Gilabert, Adriana Sainz i Blanca Tuset. Com cada cop que han representat l’obra, van estar espectaculars.

Un cop es va acabar el teatre va arribar el moment de dinar i fer un petit descans abans d’encarar el que quedava de jornada: la Prova Individual. Aquesta és la prova classificatòria per la fase final catalana. Durant una hora i mitja l’alumnat va estar concetrat al màxim per poder resoldre els problemes de forma individual. Després d’aquesta prova ja només quedava fer el lliurament de premis de les proves fetes al matí. Amb la sala d’actes plena de dalt a baix i els premiats recollint els diplomes i regals, va finalitzar aquesta jornada tan intensa protagonitzada per les matemàtiques.