ERASMUS+ K122 França

Paral·lelament a l’acreditació que el centre ha obtingut, aquest curs es va apostar també per un altre tipus d’intercanvi, els Erasmus+ K122 aquest cop amb França. A continuació hi podeu trobar amb tot detall aquest projecte:

PRÉSENTATION DU PROJET ERASMUS KA122

Notre projet Erasmus consiste à rendre visible l’impact de notre manière de vivre sur notre entourage, notre santé, l’environnement, le patrimoine, la société en général, et de proposer des solutions face aux impacts négatifs.

Les objectifs sont :

– Apprendre la langue français dans un contexte réel.

– Développer la pensée critique et réfléchir sur les problèmes de la vie quotidienne.

– Acquérir une consommation responsable et promouvoir la consommation des produits au km 0.

-Promouvoir la justice sociale et valoriser le patrimoine historique.

-Promouvoir le respect envers les différentes cultures.

– Développer des notions sur entrepreneuriat et la gestion financière en relation avec les produits locaux.

– Développer le respect envers la nature.

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE ERASMUS KA122

El nostre projecte Erasmus té com eix vertebrador visibilitar i analitzar l’impacte que les nostres accions tenen sobre l’entorn, la nostra salut, el medi ambient, el patrimoni, la societat, etc. i proposar solucions als impactes negatius.

Els objectius concrets són:

1) Aprendre la llengua francesa en un context real.

2) Desenvolupar el pensament crític i reflexionar sobre els problemes de la vida quotidiana.

3) Adquirir un mode de consum responsable i promoure els productes de Km0

4) Promoure la justícia social, el respecte a totes les cultures i valorar el patrimoni històric.

5) Desenvolupar nocions d’emprenedoria i gestió financera amb l’objectiu de afavorir els productes locals.

6) Promoure el respecte per la natura.

L’INTERCANVI A FRANÇA

Els alumnes de 3r i 4t de l’ESO de l’optativa de francès van anar d’intercanvi Erasmus 10 dies a Die (França), un poble de 5000 habitants situat al parc du Vercors a prop de Crest i de Valence. L’alumnat es va allotjar a les cases de les famílies dels alumnes francesos del lycée Diois, amb qui feiem l’intercanvi.

Per assolir els objectius del projecte l’alumnat va realitzar les següents activitats:

–  Analitzar el patrimoni històric de Die, Lyon i Valence.

– Participar en la cooperativa La Carline.

– Analitzar l’hàbitat dels voltors.

– Visitar el parc natural  du Vercors i el monument de la Résistance.

– Participar amb l’associació des piétons

L’INTERCANVI ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ

Si voleu més informació del que van fer cada dia, podeu consultar la nostra participació al Canal 21 i a Ràdio Tortosa.