Visita a l’oficina de turisme i al museu de Tortosa

Els alumnes de 4t d’ESO E i D Professionalitzador han visitat l’oficina de turisme i el museu de Tortosa. Aquesta és una activitat més emmarcada dintre el Projecte turístic que aquests alumnes estan duent a terme.

Primerament, en Vicent Ruiz va explicar com funciona l’oficina de turisme de Tortosa així com algun dels seus avantatges tecnològics. Seguidament, els alumnes van passar a l’Aula didàctica, on en Vicent els va fer veure l’àmplia oferta turística de la que gaudeixen les nostre terres: començant per la fauna del Delta, els Ports, el patrimoni històric i artístic de la ciutat de Tortosa, la ruta de la Pau, les oliveres mil·lenàries, la gastronomia, el folklore, les fires, etc.

Seguidament vam entrar al museu de Tortosa, on l’Eva Castellanos ens va portar a través del temps per la Tortosa neolítica (els Orígens), íbera, romana (Dertusa) i musulmana (Turtuxa). Ens va explicar la importància que va tenir la ciutat  quan va ser el centre de la Corona d’Aragó. Sobre una maqueta, ens va mostrar l’evolució de la construcció de les muralles de Tortosa.

A la part de l’exposició que fa referència a la Tortosa romana, entre d’altres objectes es troba la làpida que porta esculpida la nau que inspira l’emblema del nostre Institut.

Per acabar, vam donar un cop d’ull a l’exposició itinerant Migratoebre. L’exposició ens mostra les espècies de peixos migradors que es troben al tram final de riu Ebre. Hi podem observar textos, fotografies, maquetes i objectes originals. També un vídeo que mostra imatges filmades sota l’aigua des de Flix fins el Delta.

Josep Chavarria Aragonés

Cinta Borràs Pàmies