Visita a l’ETAP

El dimarts 13 de febrer l’alumnat de 4t d’ESO B i C d’itinerari tecnològic,científic i artístic de l’Institut Dertosa han visitat les instal.lacions de l’Estació de Tractament d’Aigua Potable de l’Ampolla, que pertany al Consorci d’Aigües de Tarragona.
Al llarg de la visita a les diferents instal·lacions han explicat com es potabilitza l’aigua que s’agafa del riu Ebre i tot l’esforç que hi ha al darrera de l’aigua de l’aixeta, la part de l’aigua que no es veu.
Els alumnes han conegut com controlen la qualitat de l’aigüa i com la tractem per fer-la potable. Cada dia passen de mitjana per les instal·lacions més de 200 milions de litres que cal potabilitzar.
La visita ha permès prendre consciència del valor de cada gota dels milers de milions de litres d’aigua que capten, tracte i distribueixen a l’ETAP de l’Ampolla, i reforça el coneixement d’un recurs imprescindible en el dia a dia de les persones i la seva importància.
L’aigua és un recurs limitat i entre tots hem de fer un consum responsable