Treball de síntesi de 3r d’ESO

El primer dia del crèdit de síntesi vam anar a Horta de Sant Joan i a Arnes. Al matí vam visitar el Centre Picasso, després vam esmorzar a la plaça Catalunya. En acabar vam pujar al mirador i a l’església. Finalment vam dirigir-nos al Mas de la Franqueta per fer la ruta dels Estrets.

Horta de Sant Joan és un poble de la comarca de la Terra Alta. Es troba situat a 542 metres d’altitud molt a prop del riu Algars que proporciona l’aigua imprescindible per a les necessitats del municipi. Poble nadiu del pintor Manuel Pallarés, amic i company de Pablo Picasso, que hi passà una llarga temporada en la seva joventut (1897-98).

Al centre Picasso , un homenatge permanent al famós pintor. Hi ha algunes de les seves obres i objectes relacionats. A la part superior del centre hi havien els esbossos i al 2n pis els quadres de l’era cubista.

Al casc antic vam visitar l’antiga presó, el castell, la plaça de l’església, l’ajuntament renaixentista i la casa del Delme.

Vam començar la ruta dels Estrets al Mas de la Franqueta, dirgint-nos a Arnes. Durant l’ excursió vam parar a dinar i alguns companys es van banyar al riu. L’aigua estava molt freda! Desprès de dinar vam seguir amb la ruta i ens vam fixar amb les diferents espècies de fauna i flora: farigola, romer…

En acabar, vam arribar al casal d’ Arnes i vam berenar. Estàvem molt cansats!

L’endemà ens vam dirigir a Beniemocions, a les tirolines. Vam xalar molt, ja que fou el més divertit del crèdit. Després de de les tirolines vam muntar a un segway.

Després vam anar a Miravet, on vam dinar pels voltants del riu Ebre. En acabar de dinar vam pujar fins al castell .

El castell de Miravet és una fortalesa templera del segle XII, construïda sobre un turó que controla tot el territori. En bon estat de conservació, és un dels grans exemples del seu estil a l’Europa occidental. Es poden visitar les muralles i diferents estances com cavallerisses, cisterna, cuina, refetor, magatzems o l’important església romànica. Està gestionat per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya.

N, Cervera, D. Macovei, I. Ruiz, N. Duatis, M. Bonfill i S. Souza.