L’AMOR A L’ART I A LA VIDA DE CINTA SABATÉ. (PROJECTE DIVERSI-ART)

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El mes de gener ha estat el mes de Cinta, la nostra estimada escultura i il·lustradora, Cinta Sabaté. Amb tot el material a punt, estàvem impacients per veure-la entrar i l’hem rebuda amb un aplaudiment. Encara no s’havia llevat la jaqueta que ja volia conèixer els alumnes un a un. “Expliqueu-me coses sobre vosaltres: aficions, allò que voldríeu fer en el futur…”, els ha dit. I els ha fet conscients de les seves possibilitats i dels seus talents, els quals, poden ser la llavor del seu projecte de vida.

Cinta Sabaté ha desplegat les seves dots d’artista i de pedagoga alhora i ha manejat el temps i l’espai amb la destresa que només tenen els grans MESTRES. Acompanyada pel seu inseparable Manel Ollé, l’hem vista gaudir de les seves dues vocacions.

Hem treballat la vida i obra de Cinta durant tot el mes de gener buscant-ne informació, dades, imatges… però avui hem pogut veure, olorar i tocar una petita part de les seves produccions, ens hem posat a la seva pell agafant el llapis i posant sobre paper els volums i les textures a les que ella, en algun moment, va donar forma.

I per últim, en Dani González li ha fet una entrevista amb preguntes recopilades de tot el grup. Cinta ha repassat alguns capítols de la seva vida i ens ha desvetllat alguns secrets. Haguéssim pogut quedar-nos amb ella hores i hores, els alumnes demanaven que no marxés, la seva calidesa es percep en les distàncies curtes i la seva sensibilitat embolcalla l’espai com si la seva figura fos, en essència, la d’una gran mare.

Francina Prades

Tutora 3r ESO F