Alumnes de 2n d’ESO de l’INS Dertosa visiten Reinosa i el seu entorn

Els passats dies 3-6 d’octubre, alguns alumnes de 2n d’ESO viatjaren fins a Reinosa (Cantàbria) per a continuar desenvolupant el projecte “El Ebro como eje vertebrador de la inclusión”. Les activitats de l’estada estaven organitzades pels professors de l’IES Montesclaros de la ciutat càntabra. Allí pogueren visitar el naixement de l’Ebre a Fontibre, el Poblat Càntabre d’Argüeso (fruint de l’Arqueologia experimental), el Castell d’Argüeso i el Jaciment i la Domus romana de Julióbriga. Des d’allà es podia contemplar l’Embassament de l’Ebre amb un aspecte desolador: a un 20% de la seua capacitat. Al sendemà l’alumnat feu cap a Santander, on xalaren amb un parc de tirolines i un passeig per les Platges del Sardinero fins a la Península de la Magdalena. Finalment, visitaren el Centre Botín.

Esta és la segona trobada d’alumnes dins el projecte adés esmentat. El curs passat alumnes de l’IES Montesclaros estigueren tres dies a Saragossa, on els companys de l’IES El Portillo feren d’amfitrions. De cara a l’abril del 2024 els alumnes de l’institut saragossà visitaran l’INS Dertosa i el seu entorn. Es clourà llavors el projecte en què participen els alumnes. Al maig de l’any que ve, professors de l’INS Dertosa i de l’IES El Portillo es trobaran a Reinosa per a posar el fermall a dos anys de treball entre tots tres centres i que ha permés que els alumnes de tots tres centres coneguen molt millor l’Ebre i que els professors puguen intercanviar experiències i punts de vista.

Un agraïment immens a Javier per l’organització impecable; a Daniela per tot el que ens ensenyà; a Norberto per la seua rebuda en un perfecte català; i al conjunt de l’IES Montesclaros, per la seua hospitalitat. Moltes gràcies!

Vos deixem amb una selecció de fotografies de les activitats que hi realitzaren: