Els alumnes de l’institut Bau recuperen la pràctica dels jocs tradicionals

Més de 100 alumnes de primer d’ESO de l’institut Joaquim Bau de Tortosa han realitzat aquest dimecres una jornada lúdica a les Avançades de Sant Joan amb l’objectiu de recuperar la pràctica dels jocs tradicionals de les Terres de l’Ebre. La cap del departament d’Educació Física de l’institut Joaquim Bau, Cinta Galiana, ha explicat que d’aquesta manera els alumnes s’han “retrobat” amb aquells jocs a què jugaven els seus pares o iaios, i que es podrien perdre.

Per la seva part, el també professor d’Educació Física de l’institut, Rubén Vives, ha explicat que el fet de realitzar les activitats en un entorn únic com són les Avançades Sant Joan ha estat una motivació extra per als alumnes.

A més de practicar jocs tradicionals, els alumnes han visitat els Jardins del Príncep, la Torre del Célio i el Balneari de Porcar. La jornada ha comptat amb la col·laboració d’alumnes del Campus Terres de l’Ebre de la URV i amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tortosa.

Cinta Bonet | TORTOSA

04/05/2016