Júlia Castellà, guanyadora del premi de treballs de recerca de la Fira Joan Cid i Mulet

L’alumna Júlia Castellà, de 2n de batxillerat escènic, ha estat la guanyadora de la XI edició del premi de treballs de recerca que atorga la Fira literària Joan Cid i Mulet de Jesús. El treball premiat és “La musicalització d’un poema de Zoraida Burgos”. El jurat va valorar el fet que la Júlia havia realitzat un treball rigorós d’anàlisi del poema de la insigne poeta tortosina, a la vegada que havia incorporat una part pràctica amb la musicalització dels poema.
Aquest treball consisteix en la musicació d’un poema de veu femenina i ebrenca. Per dur a terme aquest projecte, s’ha estructurat en tres parts: apartat teòric, apartat literari i apartat musical.
En els dos primers apartats s’exposa la part teòrica, on es parla de la vida de l’autora Zoraida Burgos, i també es dona a saber el poema escollit i s’analitza literàriament. L’última part consta de l’apartat pràctic, on s’explica com està feta la composició musical i se’n presenta l’anàlisi.
L’objectiu d’aquesta recerca és apropar-se a l’obra d’aquesta autora de les Terres de l’Ebre, donar-la a conèixer i fer una versió musicada d’un dels seus poemes.
Volem felicitar la Júlia pel premi i per l’excels treball realitzat que, a la vegada, honora una de les grans veus poètiques de la literatura catalana actual. A més, el treball serà publicat l’any que ve, amb la qual cosa passarà a formar part de la col·lecció de llibres de treballs de recerca que han esdevingut un gran aparador de la literatura ebrenca. Altres exalumnes del centre com Enric Blanco, Agnès Pegueroles, Verònica Hernández, Laura Navarro, Sònia Sabaté o Irene López han vist els seus treballs impresos, els quals honoraven altres figures de la nostra literatura com Gerard Vergés, Manuel Pérez Bonfill, la pròpia Zoraida Burgos, o les revistes culturals Gèminis i La Zuda.