Els alumnes de 2n de Batxillerat visiten els Espais de la Batalla de l’Ebre

Els proppassats 22 i 23 de març els alumnes de 2n de Batxillerat de l’INS Dertosa visitaren els Espais de la Batalla de l’Ebre: la Cota 705 (el Pinell), el Museu 115 dies (Corbera d’Ebre), el Poble Vell de Corbera (Corbera d’Ebre), el Coll del Moro (Gandesa), el Memorial de Camposines i les Trinxeres de les Devees (la Fatarella). És una sortida que s’havia fet des de feia cursos a l’institut però que per l’impacte de la pandèmia deixà d’organitzar-se.

Els alumnes han xafat el territori i han conegut l’entorn per on succeí l’estiu del 1938 un episodi bèl·lic que marcà una generació i un territori. La memòria històrica i democràtica és un dels eixos de treball del centre: compromís, respecte, empatia, emoció i aprenentatge vivencial.