Xarrada d’Anna Sospedra a l’INS Dertosa en el marc de la III Setmana de la Memòria Democràtica

La historiadora i professora Anna Sospedra (Tortosa, 1997), exalumna del centre, ha impartit avui, 14 d’abril, la xarrada “Doblement oblidades. Les dones espanyoles i la seva col·laboració en l’esforç de guerra de les Brigades Internacionals”. El títol de la conferència és homònim al llibre que publicà l’autora fa uns anys i que fou editat per Edicions de la URV i l’editorial Arola.

L’acte ha estat una reflexió sobre el paper de les dones espanyoles que compartiren lluita amb milers d’hòmens d’arreu del món arribats a Espanya després de la rebel·lió militar de juliol del 1936. Sospedra ha explicat la metodologia usada en la seua investigació, així com les fonts amb què comptava, les dificultats per les quals ha passat i, sobretot, quins n’han estat els resultats més importants.

La xarrada ha significat la inauguració de la III Setmana de la Memòria Democràtica. Hi han assistit els alumnes de 2n de Batxillerat, que han valorat positivament l’activitat. Agraïm a Anna la seua amabilitat i les facilitats a l’hora de programar l’acte. Esperem que per a la pròxima investigació que publique puguem comptar també amb ella per a futures setmanes de la memòria democràtica. A l’acte també ha assistit Lluís Montull, Director dels Serveis Territorials de Justícia, Drets i Memòria de les Terres de l’Ebre.