Primers dies d’Intercanvi amb l’IGS Sassenburg

El dia de la llengua alemanya va omplir d’activitats la biblioteca del nostre centre. Primerament, la regidora de cultura de Tortosa, Dolors Queralt, va fer la salutació protocolària a l’alumnat i professorat de l’IGS Sassenburg, de Gifjorn a la Baixa Saxònia. Seguidament, el professor i artista Jordi Castells va fer una explicació en alemany del seu art així com de la seua estada en ciutats alemanyes com Bremen Berlin. Les activitats van continuar amb els alumnes de l’assignatura d’alemany de 1r de batxillerat que van realitzar una entrevista en aquesta llengua a un dels alumnes visitants. Després de la pausa, Isabel Marugat, bibliotecària que va residir molts anys a Deutschland, va realitzar un conta contes en alemany i va explicar un bell power point sobre Tortosa que havíem preparat per aquest dia. El professor Emigdi Subirats, acompanyat a la guitarra de l’alumne Jordi Audí (de 1r Batxillerat F) va fer la recitació de vuit poemes en la llengua de Goethe. Una de les activitats més lluïdes les van realitzar els professors Rafa Zafrilla i Lorena Ventura, que van fer cinc cèntims de llur estada a Alemanya durant uns quants anys, quant a la professora de música també va tocar la trompa en una actuació bellíssima. Finalment, diversos alumnes del nostre centre i de Sassenburg van tocar instruments com l’ukelele o la guitarra, mentre que vam tenir el goig de poder escoltar un alumne de Sassenburg, Jonas, interpretant vàries cançons en alemany.
Es va celebrar igualment el tradicional dinar que ofereix el centre als alumnes que participen en els intercanvis al nostre restaurant, on van poder degustar un àpat exquisit. A la tarda, els alumnes van anar al kàrting de Roquetes, en el qual van gaudir d’allò més, mentre que les famílies i els professors catalans i alemanys van sopar plegats al restaurant Forn de la Canonja. Una primera jornada d’intercanvi molt intensa, cultura, lluïda i divertida.