Les alumnes Irene López i Sílvia Turón guardonades amb el Primer Premi i el Primer Accèssit de la IX edició del Concurs de Treballs de Recerca de Jesús.

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Irene López i Sílvia Turon, guardonades al Concurs literari Cid i Mulet

L’alumna Irene López, de 2n de batxillerat C, humanístic, ha estat la guanyadora del Concurs de treballs de recerca per a alumnes de 2n de batxillerat dels instituts de Tortosa i de Roquetes, que atorga la Fira literària Joan Cid i Mulet de Jesús. El treball guanyador és “Tortosa: un patrimoni per descobrir”, tutoritzat pel professor del Departament de Geografia i Història Joan Hilari Muñoz, el qual serà presentat durant la propera edició del certamen literari jesusenc a l’abril de 2017. Tanmateix,  va rebre un accèssit l’obra presentada per l’alumna Sílvia Turon, igualment del 2n de batxillerat humanistic, que portava com a títol: “L’oli d’oliva al Baix Ebre, de l’arbre a la taula”, que estava tutoritzat pel professor Antoni Cid. Felicitem les dos alumnes per aquest premi i per la qualitat del seu treball d’investigació.

Emigdi Subirats

 

 

Les alumnes Irene López i Sílvia Turón guardonades amb el Primer Premi i el Primer Accèssit de la IX edició del Concurs de Treballs de Recerca de Jesús, respectivament

Aquest dissabte, en el marc de la X edició de la Fira Literària Joan Cid i Mulet, s’ha dut a terme l’entrega dels Premis del IX Concurs de Treballs de Recerca en l’àmbit literari i de l’exili, de l’EMD de Jesús.

El Premi està adreçat als estudiants de 2n de Batxillerat dels Centres educatius de Secundària dels municipis de Tortosa i de Roquetes i té com a objectiu promoure la cultura, la història i la literatura més enllà de la comarca. Per aquest motiu, en cadascuna de les edicions, a banda d’un premi amb metàl·lic valorat amb 200€, el guanyador comptarà amb la publicació del seu treball en un llibre de petit format promocionat per diferents institucions del territori de cara a l’any vinent.

El jurat d’aquesta edició, format per professors de Llengua i Literatura catalanes dels diferents centres participants, va decidir per unanimitat que el primer premi fos per al treball de recerca “Tortosa, un patrimoni per descobrir”, de l’alumna de l’Institut Joaquim Bau, Irene López i Favà. El treball guardonat té com a objectiu posar de manifest el grau de desconeixença que se’n té del patrimoni tortosí a través d’una detallada anàlisi de disset elements patrimonials rellevants de la ciutat de Tortosa, una ciutat –segons ha explicat la seva autora- de la qual n’hauríem d’estar orgullosos tots els tortosins.

Destacar també que el jurat ha concedit dos accèssits. El primer accèssit també se l’ha endut l’Institut Joaquim Bau pel treball “L’oli d’oliva al Baix Ebre: de l’arbre a la taula”, de l’alumna Sílvia Turón Nos. Un treball que pretén posar en valor l’herència de l’oli tan arrelada en aquestes terres a través de la seva indústria, del seu procés d’elaboració i de la veu de l’experiència dels més savis.

D’altra banda, el segon dels accèssits ha estat per a l’Institut de Roquetes, per un treball que parlava sobre el teatre.

Jesús (Tortosa), 16 d’abril del 2016

Redactat per: Irene López

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut