TANCAMENT COMENIUS 2013-15

Durant la primera setmana de juny, el nostre centre s’ha internacionalitzat més que mai, dins del marc del cinquè i darrer meeting del projecte Comènius “Values Orientation and Societal Cohesion Labor Mobility” en el qual portem dos anys treballant.COME5

En la trobada hi han participat un total de 35 professors i alumnes d’Alemanya, Bulgària, Polònia i Turquia, acompanyats del grup de professors i alumnes de l’Institut Castell dels Templers que han treballat directament en les activitats del projecte.

Amb les recepcions institucionals de benvinguda a la Delegació d’Ensenyament i a l’Ajuntament de Lleida, la trobada ha continuat amb les visites en l’àmbit tecno-científic al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Gardeny i a la Universitat de Lleida. El turó de la Seu Vella, el Castell dels Templers i el centre històric han estat els protagonistes de les visites culturals i d’unes bones passejades malgrat les temperatures de Lleida en ple mes de juny, arrodonides amb una emocionant vesprada d’assaig amb els Castellers de Lleida.

L’eix principal de la trobada de Lleida ha estat el Seminari sobre Formació en centres de treball. Encara que l’objectiu principal del seminari han estat les diferents presentacions en les qual cada país ha aportat la seva particular visió a l’hora de promoure les habilitats laborals i la qualificació professional dels alumnes fora de l’entorn escolar, hem comptat amb les inestimables col·laboracions i perspectives de les ponències de José Luis Cunillera, responsable de relacions institucionals GlobaLleida; Francesc Jové de l’Institut Municipal d’Educació, i de Laura Gabernet de Departament de Llengües estrangeres dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Lleida.

Conèixer l’entorn socio-econòmic i el paisatge de Lleida, i oferir un petit tast de Barcelona als nostres visitants ha acabat d’esgotar aquest temps d’aprendre compartint i de gaudir aprenent.

Han estat dos anys intensos d’activitats i d’intercanvis durant els quals els nostres alumnes han après a mirar una mica més enllà i a no tancar horitzons, a valorar les diferències, la necessitat d’aprendre idiomes, a aprofitar les noves tecnologies per treballar i mantenir el contacte malgrat la distància, a creure’s una mica quan diem que no eduquem només futurs ciutadans de Lleida, sinó ciutadans del món.

COME5COME3come4