El passat dimarts, 2 de març, el Grup de Treball: Fem d’arqueòlegs, descobrim la història es va traslladar al nostre centre.

Vam gaudir d’una bonica complicitat per tenir-ho tot a punt i a les 6 de la tarda vam baixar als porxos per fer d’amfitrions i rebre els companys i les companyes amb esperit acollidor.

Primerament, el Gerard ens va mostrar la maqueta i ens va explicar com ha estat la seva creació; ens va parlar dels avenços i també de les dificultats que ha hagut d’anar superant, de com poc a poc construïa i modificava els materials. També ens va ensenyar una casa que fa a part, que servirà per ser manipulada i on els visitants podran muntar i desmuntar.

Ens va parlar de la implicació de l’alumnat en el projecte i també ens va mostrar els plànols sobre els quals treballa i la dificultat que ha suposat fer-ho a escala. Aquesta demostració va tenir lloc a l’espai professional, al taller de fusteria, i d’aquesta manera tothom es va poder fer una idea de com ha estat el procés creatiu.

Tot seguit la Montse i la Raquel, a l’espai d’estètica, ens van mostrar tres maniquins que lluïen alguns pentinats típics del món iber/romà. Val a dir que estaven molt elaborats, amb un alt nivell de complexitat. Aquests pentinats van estar realitzats per les alumnes amb l’ajuda de les professores. L’explicació va consistir a ensenyar-nos els passos que es van dur a terme per confeccionar-los.

A més a més, ens van comentar la tècnica de fer trenes i com muntar una sèrie de joies i ornaments fabricats amb papers i pasta alimentària.

Finalment, ens van parlar de com, amb pedres com el lapislàtzuli entre altres,  es feien els ungüents, els olis i, en definitiva, els colors i les tècniques dels maquillatges.

Pel que fa al tema de la vida quotidiana, l’Eva ens va presentar i explicar les regles per jugar a uns jocs fets pels alumnes i relacionats amb el període de la història que estudien: un trencaclosques i dos taulells de fusta pirogravada.

Després, amb molt bon humor, vam poder jugar al tres en ratlla, al trencaclosques, a l’abecedari i al palet amb nous.

Abans d’acomiadar-nos vam debatre quins serien els passos a seguir fins a concloure el curs.

Gràcies a tothom per haver fet possible que la jornada fos un èxit.

Assistents: Sra. Mariona Huguet, Sra. Verónica Parisi i Sr. Miquel Sabaté, representants del Museu de Lleida.

Sr. Antoni Bardavio i Sra. Sònia Mañé, del Camp d’Aprenentatge dels Estinclells.

Sra. Teresa Aiguadé i Sra. Blanca Garcia, de l’Institut Manuel de Pedrolo de Tàrrega.

Sra. Neus Cabré de l’Institut Ronda de Lleida.

Sra. Carolina Martínez de la UdL i Elena Pol de la Universidad Autónoma de Madrid.

Sra. Mª Jesús Martínez, Sra. Montse Boronat, Sra. Raquel Jordan, Sra. Eva Birlanga, Sra. Lourdes Flotats i  Sr. Gerard Dago, de l’Institut Castell dels Templers de Lleida.