Projectes Beta de 2n: Salut i Bon Profit.

Benvolguts pares,

Com ja sabeu el nostre institut és propulsor de noves tècniques d’aprenentatge per aconseguir formar els nostres alumnes en les competències fonamentals mitjançant els anomenats projectes. Els projectes aglomeren un seguit de competències transversals i especifiques per tal de superar una consecució de reptes finalitzant amb un Gran Repte.

Un exemple de programació d’un projecte per reptes on s’apliquin aquest conceptes d’ensenyament seria el següent:

1. Presentació del projecte.
    1. Explicació del projecte: Estructura en 3 reptes i un gran repte en forma d’enigma.
    2. Preguntes prèvies per indagar en els coneixements i encetar el tema.
    3. Comunicar als alumnes els coneixements que podran adquirir.
    4. Comunicar la forma d’avaluar els coneixements adquirits.
  2. Com treballem
    1. Formació dels grups de treball.
    2. Adquisició de rols específics per a cadascun dels membres del grup (Coordinador, secretari, moderador, responsable material, …).
    3. Diari de treball: A l’inici de cada sessió es fa recordatori del fet a la sessió anterior.
    4. Preguntes de control per assegurar la comprensió del projecte.
  3. Fem per aprendre
    1. Els 3 reptes s’estructuren per adquirir els coneixements bàsics per tal de poder superar el gran repte.
  4. Gran repte.
    1. En aquesta part els alumnes han de posar en pràctica els coneixements obtinguts en els diferents reptes.
  5. Avaluació.
    1. Avaluació dels resultats del projecte de forma grupal.
    2. Avaluació individual de les competències.
    3. Coavaluació pels components dels grups.
    4. Reflexió del que hem après i tancament del projecte.

Per tal de clarificar el que fem a projectes Beta de 2n, Marina Navarro us explica amb les seves pròpies paraules quin és el desenvolupament del projecte Beta: Salud i Bon Profit.