Les assemblees d’alumnes

Els que heu començat a visitar-nos amb freqüència sabeu que al nostre institut hem dissenyat un espai i temps perquè els nostres estudiants puguin planificar i fer possible la realització de projectes buscant els seus propis mitjans per aconseguir-ho.

Aquest espai es concreta els dies divendres de 12.10h a 13.05h i l’hem anomenat Assemblea.

A més de l’organització i cooperació, les assemblees contribueixen a la posada en pràctica d’una democràcia directa en el nostre centre i serveix perquè els nostres alumnes aprenguin a gestionar els conflictes, permetent l’intercanvi d’idees en lloc de l’enfrontament. També ens permet créixer junts, decidir de forma conjunta i acceptar, amb un respecte recíproc, les regles de convivència acordades per la majoria.

Les assemblees al nostre institut són liderades per un petit grup d’alumnes que han estat elegits per cada classe mitjançant votació i que són els portaveus i representants dels mateixos.

Durant aquests dies s’han plantejat algunes propostes entre les que destaca la propera celebració tradicional de la castanyada i la cada vegada més popular festa de Haloween. El resultat (el Castaween) el podeu seguir en Bloggers, a l’entrada Els consellers, que devem a la col·laboració d’una de les nostres alumnes de 1A, Elisabet Morey, a qui agraïm pel seu treball i entusiasme.