L’aplicació didàctica Classroom

Després d’haver provat al nostre institut durant aquest primer trimestre l’aplicació didàctica Classroom de l’ecosistema Google, tant des de la perspectiva de l’alumnat com del professorat, avui us volem parlar una mica més dels seus beneficis.

Classroom és l’ EVEA (Entorn Virtual d’Ensenyament i Aprenentatge) de Google. Per si el nom no us resulta conegut  podeu pensar en Moodle, una eina molt semblant i molt popular en l’àmbit de la formació virtual, utilitzada gairebé a tots els nivells educatius. Doncs bé, Classroom seria, segons la nostra opinió, una alternativa molt més àgil que aquesta plataforma i que serveix per augmentar les possibilitats d’aprenentatge de l’alumnat.

Classroom funciona com una aplicació més de Google Suite for Education des d’agost de 2014 i disposa a més a més de versions oficials per a mòbil Android (Google Play) o per a iOS (Play Store).

Al nostre institut, hem decidit treballar amb el Classroom pels grans avantatges que presenta respecte d’altres EVEAs. Com ja us hem dit, després d’haver-lo provat aquest primer trimestre, podem dir que té molta acceptació per part dels nostres estudiants gràcies a la seva senzillesa, la seva vinculació a totes les aplicacions de Google Suite for Education, i la seva aposta pel treball col·labotaratiu. Això no vol dir que no tingui punts febles com a la falta d’un qualificador, o de la possibilitat de crear subgrups, però existeixen complements del Full de Càlcul com Doctopus que et permeten aquesta funcionalitat.

Classroom també funciona com una finestra oberta als pares i mares dels nostres alumnes perquè puguin estar al dia de què, com i en quin moment de l’aprenentatge es troben els seus fills i filles.

Molts som els professors que fem servir aquesta eina: anglès, matemàtiques, projectes, instruments digitals… Fa molt poc que hem acabat els primers cursos de Classroom, el de Projectes Alfa 1 Jocs Olímpics i  el de Projectes Beta 1 Màquines. Ara engeguem dos més: Alfa 2: Títol: També depèn de tu, Àmbit: Pobresa i Drets Humans. Beta 2: Títol: Convertin-nos en homes llop. Àmbit: Sistema Solar. Estem segurs que ens beneficiaran a tots.