Jornada de convivència a l’Institut Can Periquet

El dia 10 de març de 2023, l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet va convidar a l’Institut Can Periquet a participar en una jornada de cultura restaurativa amb el nom “A Santa Coloma Fem Cultura Restaurativa”.

En aquella jornada vam tenir l’oportunitat d’explicar el nostre model de convivència i perquè ens definim com a Institut Restauratiu.

Durant la jornada es van  establir vincles amb el Servei Municipal de Convivència de Santa Coloma que treballa amb els centres educatius de primària i secundària a través del programa Centres per a la Convivència, amb l’objectiu d’apropar-los al model de l’Enfocament Restauratiu Global (ERG) i que puguin aplicar-lo.

A partir d’aquí es van iniciar converses per poder preparar una jornada de convivència al nostre centre. Aquesta jornada es va celebrar el divendres dia 23 de febrer i van assistir 36 alumnes de 17 centres de secundària, 15 docents i una representació de les Institucions de Santa Coloma, tant de l’Ajuntament com del CRP.

Per part nostre, a  la jornada, hi van participar tots els alumnes del centre, i docents, i també representants de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, del nostre CRP, de l’EAP, de l’Espai jove l’Escorxador i de ràdio Palau.

Vam preparar una tutoria amb la dinàmica del cercle per tal que poguessin conèixer aquesta metodologia i taules rodones per parlar i explicar com treballem els conflictes al nostre centre.

Per finalitzar, tal com fem en els nostres cercles, els vam preguntar què s’emportaven de la jornada i que escollissin una paraula o frase que ho simbolitzés. A l’entrada del centre es poden veure totes aquestes paraules com, acollida, cooperació, il·lusió, empatia, diàleg, aprenentatge, escolta, pau, noves idees, resolució positiva, futur…

Des d’aquí volem agrair a totes les persones que van participar  i sobretot perquè vam gaudir d’un dia de convivència.

Ara ens toca a nosaltres anar a Santa Coloma!!!!!

Escolta la notícia a Radio Palau