Exposició NeuroArt: Potencia la part artística del teu cervell!

Potencia la part artística del teu cervell!

Sota aquest títol us presentem l’exposició de 15 representacions artístiques del sistema nerviós: estructura, funció, plasticitat, malalties… Aquestes escultures han estat elaborades pels alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Can Periquet com a gran repte del projecte titulat: Art, drogues i neurones.

A la primera part del projecte, ens hem preguntat com actuen les drogues en el sistema nerviós? Tenen diferents maneres d’actuar? Com ens afectaria a nivell individual i social la legalització de drogues com el cannabis? Cal prohibir més o menys les drogues? Aquests interrogants ens han permès conèixer la funció del sistema nerviós, la sinapsis neuronal i fenòmens com la tolerància i la dependència de les drogues.

A l’última part del projecte, un investigador de la Universitat de Barcelona va aportar altres sabers del sistema nerviós i algunes línies d’investigació que estan duent a terme en el camp de les malalties neurodegeneratives com el Parkinson. En equips de treball han aprofundit en algun aspecte del sistema nerviós i han creat la representació artística que podeu veure a continuació.

Tres de les representacions seran escollides per presentar a tercera edició del concurs homònim a l’exposició organitzada per la Universitat de Barcelona.