25 – N a Can Periquet

Avui 25 de Novembre és el dia internacional per l’eliminació de la violència envers les dones. A l’Institut Can Periquet creiem que aquesta és una lluita que cal fer cada dia i que procurem treballar des de les diferents àrees durant tot l’any. Des de l’àmbit científic, reivindiquem el paper de les dones científiques; des de tutoria, treballem, entre altres, la coeducació i nous models de feminitat i masculinitat; des de l’àmbit social, reflexionem sobre participació i sobre el paper de les dones en el mon laboral i al llarg de la història, etc…

Igualment, hem aprofitat el dia d’avui per visibilitzar el nostre rebuig a totes les formes de violència. L’alumnat ha arribat a l’institut de bon matí i s’ha trobat totes les finestres i miralls amb frases reivindicatives per acabar amb el model heteropatriacal que impera a la nostra societat i per abogar per una nova masculinitat i una reivindicació constant i permanent del paper de les dones.

A primera hora de classe ens hem reunit per grups classe i hem retallat siluetes simbòliques on cada alumne/a ha escrit el que ella o ell entén com a violència. D’aquesta manera hem pogut visibilitzar totes les dones que pateixen violència en múltiples formes.

El nostre objectiu és fer evident que totes podem ser víctimes de violència i que cal fer front comú per acabar amb ella.