Projecte Transversal 2n ESO #EnsCuidem

Aquest any, aprofitant les ganes que l’alumnat de 2n d’ESO tenia de fer-se seva l’aula i el seu espai dins del centre, hem dissenyat el projecte “Ens cuidem”, fent ús del lema que aquest curs estem treballant.

És per això que, sumat a les propostes de l’alumnat, hem afegit la part emocional de cuidar-nos com a grup i així poder abordar altres valors i aspectes que sovint és més complicat treballar a l’aula: la vergonya, sentir-se segur dins del grup, la gestió de la ràbia, sentir-se estimat pels companys i companyes… amb la finalitat que tothom se senti còmode dins l’aula tenint en compte que, aquest any, és tan tancat per les mesures sanitàries.

Per tant, en aquest projecte ens hem proposat habitar l’aula en tots els sentits. Cuidar les persones és cuidar els espais on ens relacionem, i cuidar els espais és també cuidar les nostres emocions.

Hem volgut cuidar l’espai on tantes hores compartim al dia.

Hem volgut cuidar les persones amb qui compartim aquest trajecte de la nostra vida.

Habitar l’aula és molt més que simplement estar a l’aula.

Habitar es tener un lugar en el mundo desde el cual se extienden los vínculos de comunicación y participación en aquello que se ofrece como opción de vida en un territorio o una ciudad

Alberto Saldarriaga