“Volia reivindicar que tots ens podem vestir de princesa sense importar el gènere”: Hèctor García, alumne de 1r de Batxillerat

Text: Marc Anguis

El 13 de maig passat, l’alumnat de l’assignatura Anglès oral va actuar a l’escola Volerany per a l’alumnat de P4 i P5. Després de l’actuació, vam entrevistar els actors per conèixer les sensacions que havien tingut dalt de l’escenari.

L’alumne Héctor García va fer de princesa

Marc: Entrevistem la directora de l’obra de teatre, Aina Torrens. Ens pots explicar com va sorgir la idea de fer aquesta obra?

Aina: Primer de tot, la nostra companya d’Anglès, l’Anna, em va comentar que a l’escola Volerany els interessava que vingués algú a fer una representació teatral, i vam pensar que a l’assignatura d’Anglès Oral, eren la millor opció per fer-ho. Vam començar a fer una pluja d’idees, de temes que podrien encaixar a l’obra, fins i tot vam mirar vídeos de la Peppa Pig. [Riu]. Al final entre tots va sorgir la idea de representar Sant Jordi perquè s’aproximava la data. El nostre objectiu era que l’obra tingués un missatge bonic per als petits.

L’alumne Marc Hernández, disfressat de pedra

Marc: Com vau preparar els guions i com vau assignar els papers que representaria cadascú a l’obra?

Dani López: Els guions els vam preparar entre tots, i pels papers, vam mirar qui s’ajustava més als personatges, i en funció d’això ho vam decidir.

L’alumna Sophia del Sol, disfressada de drac

Marc: Creus que el nivell d’Anglès que heu fet servir a l’obra era el correcte des del punt de vista de l’alumnat de P4 i P5?

Marc Hernández: En la meva opinió, crec que el nivell en aquest cas sí que era força elevat perquè els nens ho entenguessin, ja que per l’edat que tenen encara no tenen força coneixements per entendre del tot bé el que diem. Però he de dir que gràcies als gestos que fèiem mentre dèiem frases, algunes escenes sí que les han pogut entendre.

L’alumne Dennis Martínez, disfressat d’arbre

Marc: Ara entrevistem el Dennis. Per què vas decidir interpretar el paper d’arbre?

Dennis: Jo volia fer d’arbre, perquè la història ocorria en un bosc màgic; llavors jo volia ser part d’aquest bosc com un arbre màgic que pogués parlar i interactuar amb els nens d’una manera divertida, així l’obra podia ser més dinàmica i entretinguda per ells.

Marc: Bon dia, Abril. És la teva primera vegada actuació? I si és així, com t’has sentit?

Abril: No, no és la primera vegada que actuo, ja que a l’escola on estudiava a Primària ja ho havia fet, justament per als nens de 5è. A l’actuació m’he sentit molt bé i tranquil·la a dalt de l’escenari.

L’alumne Daniel López, disfressat de llop

Marc: Bon dia, Hèctor. Per què vas decidir interpretar el paper de princesa?

Hèctor: El principal motiu de la meva decisió és que volia reivindicar que tots ens podem vestir de princesa sense importar el gènere. Penso que aquest missatge és bo per a la canalla, perquè aprenguin els valors d’igualtat i respecte.