Creieu que les classes haurien de començar a les 11 am del matí? (Article d’opinió)

Estudis recents han assegurat que les classes dels instituts d’ESO i de Batxillerat haurien de començar a les 11 am, perquè és quan els adolescents estan més desperts. L’alumna Lara Morelló opina què li sembla aquesta proposta:

En contra d’entrar a les 11 am a l’institut

Escrit per Lara Morelló

Sincerament, considero que entrar a les 11 a l’Institut, seria una mica exagerat, perquè per complir les hores lectives que el departament d’Educació exigeix, sortiríem a dos quarts de set del vespre, fet inviable, perquè la majoria tenim extraescolars a les tardes.

No obstant això, trobo que entrar a les 8 del matí és massa d’hora, perquè els adolescents no anem a dormir aviat i per tant entrem a classe amb son. Aquesta situació provoca que les primeres hores se’ns facin molt dures i, a més, no rendim el que hauríem de rendir.

Per tot plegar, proposaria recol·lectar signatures per poder entrar a les 9 del matí. L’horari que proposo seria el següent: de dilluns a dijous de 9 a 14h, i divendres de 9 a 13:30. Llavors per recuperar les dues hores restants, vindríem dues tardes de 15:30 a 17:30.

Amb aquest horari, no hi hauria cap contrarietat; tot seria positiu perquè és una millora considerable. Els alumnes aniríem més descansats, llavors les nostres ments estarien obertes per rebre tots els coneixements acadèmics.

Estaríem de millor humor, fet que comportaria que hi hagués més companyonia i solidaritat entre nosaltres.

A més, no hauríem de deixar de banda les acadèmies o els esports ja que seguiríem tenint 3 tardes lliures per realitzar les extraescolars.

Tant de bo es pogués complir aquest desig que compartim molts.