Per què he triat el Batxillerat humanístic? (article d’opinió de l’alumna Judit Suriol)

Text: Judit Suriol

Foto: Ernest Ortega

Quan acabes l’Educació Secundària Obligatòria tens diferents opcions per seguir amb el teu desenvolupament acadèmic, que pot ser els cicles superiors o Batxillerat.

Si finalment et decantes pel Batxillerat, pots triar diverses modalitats, que són el científic, sanitari i tecnològic, que està dirigit a gent interessada per les ciències experimentals, les matemàtiques i els estudis relacionats amb continguts científics.

Un altre és l’artístic, adreçat per a persones interessades en els fenòmens artístics, l’expressió i la creativitat, el món audiovisual, les arts gràfiques, el disseny, el patronatge, els mitjans de comunicació, la publicitat, les arts escèniques, la producció i la gestió d’empreses del sector cultural o l’animació cultural i social.

I el social i l’humanístic: decantat a gent que li agrada la llengua i la literatura, la filosofia, les manifestacions culturals, les ciències socials, jurídiques, polítiques i econòmiques, la gestió i administració pública, la comunicació, les relacions públiques i la publicitat.

Jo vaig escollir el Batxillerat humanístic principalment per dos motius, el primer és que sempre m’ha agradat molt la literatura i sabia que en aquesta modalitat podria treballar-ho especialment.

El segon motiu és per les sortides laborals que m’ofereix, per exemple el Periodisme, o bé treballar a editorials, ser escriptora o professora.

Dit això, vull comentar que des que va començar el curs el que més m’està agradant del Batxillerat humanístic són  les classes d’Història del Món Contemporani, ja que estem ampliant els nostres coneixements i detallant més la història. També l’assignatura de la Revista digital, ja que fa temps que el Periodisme m’interessa, i és una manera de comprovar si en un futur m’hi podria dedicar.

Així que si aquests temes us agraden i gaudiu dedicar-voshi, el Batxillerat humanístic és una bona opció.

Tot i que el Batxillerat és més complicat que l’ESO, crec que si t’hi esforces i ho treballes diàriament, qualsevol persona se’l pot treure. La clau és l’estudi diari!