L’alumnat de 2n d’ESO acaba el projecte eTwinning sobre les festes locals juntament amb l’escola Mattlidens Skola d’Espoo, de Finlàndia

Text: Anna Brull

L’alumnat de 2n d’ESO ha acabat el projecte eTwninning sobre les festes locals juntament amb l’escola Mattlidens, de la població d’Espoo (Finlàndia). El projecte ha portat per títol ‘A COMMON FESTIVALS CALENDAR’.

Durant el curs escolar, l’alumnat ha creat un calendari compartit de festivitats [vegeu-li a baix tot clicant damunt de la imatge]. En anglès, l’alumnat ha escrit descripcions sobre ‘Sant Antoni’, ‘Sant Jordi’, la Festa Major i d’altres; per la seva banda, els alumnes finlandesos n’han llegit les descripcions i les han il·lustrades tal com les han entès. El mateix procés també s’ha fet a l’inrevés, és a dir, els alumnes finlandesos han escrit petits textos en què descriuen algunes de les seves festes, i, al seu torn, els nostres alumnes les han interpretat amb dibuixos.

També s’han fet vídeos en què els alumnes d’ambdues escoles han fet el retorn de les interpretacions i il·lustracions. A més, hem fet una videoconferència en la qual els alumnes han intercanviat idees i impressions.

Hem de confessar que ens faria molta il·lusió ser seleccionats per als premis nacionals i, per què no?, els europeus, però si no ho aconseguim volem felicitar els alumnes pel seu treball. Els nois i noies hi han dedicat molts esforços i han après moltes coses, no només de la cultura finlandesa, sinó també de la pròpia, i a més, han tingut la necessitat real de comunicar-se en llengua anglesa.

Us convidem a visitar el padlet [vegeu-lo a baix] que conté els textos, les il·lustracions i  els vídeos.